-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51795 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

«عزير» و داستان خواب 100 ساله او چه بود؟

او در اثناي سفر خود در حالي كه بر مركبي سوار بود و مقداري آشاميدني و خوراك همراه داشت از كنار يك آبادي گذشت، در حالي كه به شكل وحشتناكي در هم ريخته و ويران شده بود، و اجساد و استخوانهاي پوسيده ساكنان آن بچشم مي​خورد، هنگامي كه اين منظره وحشتزا را ديد گفت چگونه خداوند اين مردگان را زنده مي​كند؟



در اين هنگام خداوند جان او را گرفت و يكصد سال بعد او را زنده كرد، و از او سؤال نمود چقدر در اين بيابان بوده​اي؟ او كه خيال مي​كرد بيش از مقدار كمي در آنجا درنگ نكرده، فوراً در جواب عرض كرد كه يك روز يا كمتر، به او خطاب شد كه يكصد سال در اينجا بوده​اي اكنون به غذا و آشاميدني خود نظري بيفكن و ببين چگونه در طول اين مدّت به فرمان خدا هيچگونه تغييري در آن پيدا نشده است، يعني خدائي كه مي​تواند غذا و نوشيدني تو را كه قاعدتاً بايد خيلي زود فاسد و نابود گردد بحال اوّل نگهدارد، زنده كردن مردگان براي او مشكل نيست، چون اين كار يك نوع ادامه حيات است و ادامه حيات در اين مدّت براي غذا و نوشيدني خاصي كه عمر آن معمولاً بسيار كوتاه است ساده​تر از زنده كردن مردگان نمي​باشد.



مجدّداً به او خطاب شد براي اين كه بداني يكصد سال از مرگ تو گذشته است نگاهي به مركب سواري خود كن و ببين به عكس غذا و نوشيدني تو، از هم متلاشي و پراكنده شده، و مشمول قوانين عادي طبيعت گشته، و مرگ، آن را از هم متفرق ساخته است، سپس نگاه كن و ببين چگونه اجزاء پراكنده آن را جمع​آوري كرده و زنده مي​كنيم، و اين خود عجيب است كه حيواني كه امكان عمر طولاني دارد اين چنين از هم متلاشي شود، اما ميوه و آب ميوه​اي كه با آن سرعت بايد فاسد گردند كمترين تغييري حتي در طعم و بوي آنها پيدا نشود، اين نهايت قدرت نمائي خدا است.



او هنگامي كه اين منظره را ديد گفت مي​دانم كه خداوند بر هرچيزي توانا است، يعني هم اكنون آرامش خاطر يافتم و مسئله رستاخيز مردگان در نظر من شكل حسي بخود گرفت.



درباره اين كه او كداميك از پيامبران بوده احتمالات گوناگوني داده شده است. بعضي او را «ارميا» و بعضي «خضر» دانسته​اند، ولي مشهور و معروف اين است كه «عزير» بوده است و در حديثي از امام صادق(ع) نيز اين موضوع تأييده شده است.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.